سخن مدیریت در رابطه با مسمومیت زنجیره‌ای در مدارس دخترانه ایران

با عرض سلام و احترام،

در هفته‌های اخیر، موضوع مسمومیت دختران عزیزمان در مدارس مختلف، موجب نگرانی شما به‌عنوان اولیاء و بنده و‌ همکارانم به‌عنوان مربیان شده است. بر خود لازم دانستم در این خصوص، چند نکته درارتباط با اقدامات انجام شده دبیرستان، خدمت شما بزرگواران عرض نمایم.

اولیای گرامی:

  • حفظ آرامش و دوری از شتابزدگی و ایجاد استرس به‌ویژه در بین فرزندان عزیزمان، گام اول کنترل و پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی است. به این منظور، در جلساتی برای دانش‌آموزان رفتار درست در زمان بحران به آنان آموزش داده خواهد شد و در روزهای آتی نیز این توصیه‌ها ادامه خواهد داشت.
  • در روزهای آتی، مربیان در دبیرستان، در همه‌ی کلاس‌ها توصیه‌های لازم را عنوان می‌نمایند. واین توصیه‌ها شامل: به همراه داشتن ماسک‌های فیلتردار، بطری آب کوچک، و در صورت امکان، گان‌های کم حجم و سبک برای پوشش تمام بدن و… خواهد بود.
  • ورود و خروج به‌طور کامل کنترل شده، و نام و ساعت تمام اولیاء و افرادی که وارد و خارج می‌شوند، ثبت می‌گردد.
  • به‌طور جدی از ورود پیک‌های حامل بسته و وسایل بچه‌ها یا غذا به داخل مدرسه جلوگیری خواهد شد.
  • تعدادی از نیروهای خدماتی دبیرستان بطور مستمر در اطراف حیاط و حتی فضای بيرون دبیرستان نظارت‌ کامل دارند. ضمناً دوربین‌های مدار بسته، فعال هستند و مرتب چک‌ می‌شوند.
  • با نیروی انتظامی در خصوص مراقبت از فضای اطراف دبیرستان صحبت‌هایی انجام شده است و جلساتی نیز در روزهای آتی خواهیم داشت. و اگر مساعدت آن عزیزان شامل حال ما شود، از حضورشان بهره خواهیم برد.
  • توجه داشته باشید که تاکید آموزش و پرورش در جلسات، مبنی بر آموزش حضوری است و به محض اینکه تصمیمات و دستورالعمل‌های جدیدی اتخاذ گردد، اطلاع رسانی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

این اندک و آنچه در روزهای آتی انجام خواهیم داد، مسئولیتی است که برعهده اینجانب و همکارانم می‌باشد. کاملاً بر استرسی که دارید واقفم، و به شما حق می‌دهم که بسیار نگران اوضاع پیش آمده باشید. تمام تلاش ما این است که امنیت مدرسه و محافظت از سلامت دختران عزیزمان را، در رأس و اولویت همه مسئولیت‌هایمان قرار دهیم. علیرغم همه‌ی این تدابیر، آماده شنیدن تمام نکات و نقطه نظرات اولیاء گرامی متخصص در این خصوص از طریق ایمیل هستم‌.

(shayestegan.hschool@gmail.com)

در پایان، مجدداً تأکید می‌کنم ایجاد نگرانی و تشویش، باعث حساسیت بیشتر بدخواهان و مغرضان خواهد شد. نگرانی‌هایی که در پی آن، به‌عنوان یک ولی تصمیم بر عدم حضور فرزندتان در محیط آموزشی بگیرید، بر روان دخترانمان نیز تأثیر نامناسبی خواهد گذاشت و هراس و وحشت مضاعف ایجاد خواهد کرد. خواهشمندم برای پیشگیری از هر حادثه‌ای با مدیریت، هماهنگی کامل داشته باشید.

از پروردگار قادر و توانا، سربلندی ـ سلامتی و موفقیت برای شما عزیزان و فرزندان دلبندمان و آرامش برای سرزمینمان آرزو دارم.

 

                                                                                                                                              با احترام

                                                                                                                                            رحیمه قاسمی

                                                                                                                                 دبیرستان غیرانتفاعی شایستگان